Hívjuk bárhogy is, a fenntarthatósági, ESG tényezők mára elválaszthatatlan részeivé váltak a vállalati stratégiáknak. Ezen belül is fontos az e-autók térnyerése, ám e téren újabb paradigmaváltás következett be: a kínai e-autók immár a magyar piacon is tarolnak. De vajon az ázsiai cégek is ugyanolyan környezettudatosak ESG téren, mint nyugati versenytársaik? Miért szó szerint lényeges az ESG Lényegességi Jelentése, és mit jelent mindez egy környezettudatos cégvezető számára?
Az autóipar válságáról beszéltek a vállaltvezetők a Videoton konferenciáján Székesfehérváron. A kereslet visszaesése miatt szenved a legtöbb cég, amiben kulcsszerepe van az elektromos autók zuhanásának. Sinkó Ottó szerint "ma már egész Európa lett Európa beteg embere". A cégvezetők szerint a kontinens számos hibát követett el, amiben a legnagyobb az volt, hogy ráerőltetett egy iparágra egy trendet.
Nemrég jelentek meg az első jelentések azzal kapcsolatban, hogy a legnagyobb európai kikötőket elárasztották a kínai autók, és a logisztikai kapacitások hiányában, valamint az elektromos autók iránti lassuló kereslet következtében ezek akár másfél évig tömegével állnak a kikötőkben. Most a nyugat-európai sajtó ismét elővette a témát, így pontosabb képet kapunk róla, hogy mi a helyzet a kikötőkben.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist szerdai adása. A műsor első részében forintárfolyam volt a téma, mivel az elmúlt napokban a magyar fizetőeszköz jelentősen gyengült a főbb devizákkal szemben. A fő kérdést, hogy jön-e korrekció, vagy további gyengülésre számíthatunk, Nyeste Orsolya, az Erste Bank vezető makroelemzője válaszolta meg. A második blokkban a kínai autógyártók európai előretöréséről kérdeztük Kövesy Kártolyt, a Portfolio részvénypiaci elemzőjét, aki arra is válaszolt, hogy a jelenlegi, a globális politikától sem független helyzetben hozott egy-egy döntésnek milyen hosszútávú következményei lehetnek.
Joe Biden elnök kiállt a kínai elektromos autók amerikai piacra való behozatalának tiltása mellett, ugyanis a kínai importot nemzetbiztonsági kockázatnak és az amerikai autóipar számára jelentett fenyegetésnek tekintik a tengerentúli politikusok - számolt be a BBC.
A kínai elektromosautó-gyártó Xpeng 4000 új ember felvételét és a mesterséges intelligencia technológiába való jelentős befektetést tervez a fokozódó verseny közepette, amely a cégvezér szerint akár "vérfürdővel" is végződhet - írja a CNBC.
Oroszországban 80 ezer 200 új személyautót adtak el múlt hónapban, 77,3 százalékkal többet, mint tavaly januárban - áll az orosz Avtostat elemző ügynökség jelentésében.
Kína autóipara 2023-ban meghaladta a 30 millió legyártott és eladott járművet, ezzel a világon minden harmadik eladott autó kínai volt - írta meg a Xinhua.
Pénteken jelentették be, hogy a kínai BYD elektromos autógyártó vállalat Szegedre hoz gyártókapacitást. Konkrét számokat nem közöltek egyelőre hivatalosan, ám érkeztek kiszivárgott adatok.
Egyre jelentősebb szerephez jutnak a globális autópiacon a kínai márkák, az előrejelzések szerint belföldön az összértékesítésen belüli részarányuk elérheti az 50 százalékot idén, de a világ más régióiban is egyre dominánsabbá válnak. Ez a változás Európában is tetten érhető, míg néhány évvel ezelőtt nullához konvergált a részarányuk, addig 2022-re már mérhető szeletet hasítottak ki a kontinens autópiacából és ez a tendencia várhatóan a következő években csak még jobban begyorsul. De mi vezetett ahhoz, hogy a kínai autómárkák globális hódításba kezdtek, és mire számíthatunk a következő időszakban? Ezekenek a kérdéseknek jártunk utána.
A Volvo Cars részvényei ma reggel 14 százalékot zuhantak, miután a cég anyavállalata, a Zhejiang Geely Holding megkezdte a svéd autógyártó mintegy 100 millió részvényének piacra dobását.
A kínai autómárkák rohamos európai térnyerése már nem a távoli fikció, hanem a jelen változatos megítélésű valósága. A patinás német vagy francia autókiállításokon egyre-másra tűnnek fel a sokak számára egyelőre ismeretlen márkák jó ár-értékarányú autóikkal, és ezzel párhuzamosan agresszív piaci terjeszkedési szándékaikat sem leplezik. Bár a hagyományos európai gyártók minden követ megmozgatnak a zöld átmenetet célzó európai jogszabályok felpuhításán, illetve több milliárd eurót invesztálnak az elektrifikációba, mégis jelentős versenyhátrányból indulnak az elektromos autók piacán. Igaz, hogy a magánvásárlók számára elég lehet egy divatos forma vagy kedvező árcédula, a flottakezelők és lízingcégek ennél sokkal komolyabb elvárásokat támasztanak a márkák felé. A bizalom kiépítése és egyéb kihívások leküzdése komoly erőfeszítésébe fog kerülni a kínai gyártóknak, de senkinek ne legyen kétsége: nem fogják idejekorán feladni a versenyt. Az MHC Mobility szerint azonban, ha túllépnek a kezdeti nehézségeken, komoly fejfájást okozhatnak a jelenlévő szereplőknek a flottaszegmensben is.
Kína legkelendőbb autógyártója, a BYD hazafias felhívást tett közzé az iparág egyesítésére és a globális piac "régi legendáinak lerombolására". A nyilatkozat, amelyet egy gyártási mérföldkövet ünneplő eseményen tettek közzé, vírusszerűen terjedt el, és a versenytársak részéről dicséretet és kritikát egyaránt kiváltott.
Újabb kínai autógyártó lép be hamarosan a magyar piacra - írja a vezess.hu értesülései alapján az infostart.
A friss adatok szerint az orosz autóipar is megsínylette az Oroszországgal szembeni nyugati szankciókat, az új autókra fordított kiadások ugyanis tavaly több mint a felére csökkentek – írja a Reuters.
A magyar piacon a Gránit Bank tőzsdére lépése szolgáltatja a legnagyobb izgalmakat.
Ezt kiemelten kell kezelnie az új Európai Bizottságnak
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?